برخورد قطار با دختر ۱۷ ساله+ جزییات تصادف کامیون و پژو در مشهد ۱۰ مصدوم بر جای گذاشت (۲ تیرماه ۱۴۰۳) محدوده جغرافیایی ثبت‌نام مدارس تغییر کرد عمل جراحی خارج‌کردن ساچمه از مغز مامور نیروی انتظامی با موفقیت انجام شد دستگیری شرور عربده کش در خیابان پاسداران (۲ تیرماه ۱۴۰۳) بازداشت ۷ متهم در خصوص گروگان‌گیری ۱۴ میلیاردتومانی | آدم‌ربایان جسد مقتول را مثله کردند! کدام غذاها عامل اضطراب هستند؟ رفع توقیف هشت هزار خودرو متخلف در زمینه کشف حجاب سلاخی زن و مرد جوان مقابل چشمان فرزند سه ساله به دست مرد همسایه (۲ تیر ۱۴۰۳) سیلاب راه ارتباطی ۱۴ روستا در خراسان رضوی را مسدود کرد (۲ تیر ۱۴۰۳) قتل خونین برادر در رختخواب| قاتل روانی با پلیس تماس گرفت تنور داغ خرید در صفحات اینستاگرامی استاد دانشگاهی که تبدیل به سارق معتاد شد! قبل از عمل‌های زیبایی از نظام پزشکی استعلام بگیرید یک شرکت هرمی در مشهد شناسایی شد| دستگیری ۱۱ متهم (۲ تیر ۱۴۰۳) با این کار‌ها صد سال عمر کنید اگر تنها زندگی می‌کنید مراقب این چند مورد باشید کاشت رایگان حلزون شنوایی برای دو هزار کودک در دولت سیزدهم نرخ باروری در کشور‌های ثروتمند چه میزان است؟ فرمانده مرزبانی انتظامی از پایش اپتیکی و الکترواپتیکی مرز‌های کشور به صورت شبانه‌روزی خبرداد
سرخط خبرها

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای ایرانیان خارج از کشور مستقر می‌شود

  • کد خبر: ۱۰۲۱۹۶
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای ایرانیان خارج از کشور مستقر می‌شود
معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: امکان استقرار دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در هر جایی که وزارت امور خارجه تشخیص دهد و به قوه قضاییه اعلام کند، فراهم است.

به گزارش شهرآرانیوز، کاظم غریب‌آبادی درباره خدمات حقوقی قضایی به ایرانیان خارج از کشور افزود: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در کشورهای دیگر راه‌اندازی می‌شود و با استقرار این دفاتر، مشابه همان خدماتی که هموطنان در داخل کشور دریافت می‌کنند، ایرانیان خارج از کشور نیز این امکان را خواهند داشت.

وی ادامه داد: این دفاتر در کنسولگری‌ها یا سفارتخانه‌های ایران در سایر کشورها که جمعیت ایرانی قابل توجه دارند، استقرار می‌یابد.

غریب آبادی اظهارداشت: قوه قضاییه اعلام آمادگی کرده و اگر وزارت امور خارجه کشورهای مورد نظر را اعلام کند، وارد فاز اجرایی خواهیم شد و با پیگیری‌هایی که داشتم به زودی وزارت امور خارجه مکان‌های استقرار دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را اعلام خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، رئیس قوه قضاییه در راستای رفع اطاله دادرسی، تسریع در امور جاری محاکم و پیشگیری از وقوع جرم و استفاده از فناوری‌های جدید در روند دادرسی، آیین‌نامه ارائه خدمات الکترونیک قضایی را در ۲۲ خرداد ماه سال ۹۱ تصویب کرد و در اجرای ماده ۲ آیین‌نامه ارائه خدمات الکترونیک قضایی مصوب ۲۲ خردادماه سال ۹۱ رئیس قوه قضاییه، دستورالعمل ضوابط و شرایط تاسیس، فعالیت و انحلال دفتر خدمات الکترونیک قضایی را ابلاغ کرد.

آیین نامه مصوب سال ۹۶ رئیس قوه قضاییه و دستورالعمل ضوابط و شرایط تاسیس، فعالیت و انحلال دفتر خدمات الکترونیک قضایی به موجب ماده­ی ۳۹ آیین نامه جدید، جایگزین آیین نامه پیشین شد.

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف کاهش مراجعه به دستگاه قضایی، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفه‌جویی در وقت و هزینه گروه‌های هدف، شفاف سازی فرایندهای رسیدگی، افزایش کارآمدی نظام قضایی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضاییه و استفاده شهروندان از فرصت‌های برابر با رفع موانع اداری راه‌اندازی شد.

دعاوی مالی، دعاوی خانوادگی، عقود و تعهدات(ابطال اجاره نامه)، امور شهری، رسیدگی مجدد، امور حسبی، اعسار و تقسیط، امور تجاری و شرکت ها، اسناد و امور ثبتی، اموال و مالکیت(دادخواست تخلیه، رفع تصرف عدوانی، اثبات مالکیت و...)، دعاوی تجدیدنظر، واخواهی، دعاوی مربوط به شورای حل اختلاف و دیوان عدالت اداری از جمله انواع خدمات ارائه شده در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->